GRAM Hotels säkerhetsåtgärder gällande Corona (COVID-19)

GRAM Hotels säkerhetsåtgärder gällande Corona (COVID-19)

Senast uppdaterad 2020-10-27

Inom GRAM Hotels (Hotel Skansen, Hotel Riviera Strand, Torekov Hotell, Restaurang Papas och Pepe’s Bodega) tar vi den rådande pandemin på största allvar och arbetar med varmt hjärta och kallt huvud enligt de svenska myndigheternas föreskrifter och rekommendationer.

Detta gör vi för att förhindra smittspridning

Vi arbetar enligt Folkhälsomyndighetens rekommendationer, bland annat genom att:

  • Vi uppmanar gäster att hålla avstånd mellan varandra.
  • Restaurangen är möblerad så att vi kan garantera rätt avstånd mellan olika sällskap. Lokalen inspekteras regelbundet av de lokala miljö- och hälsovårdsmyndigheterna.
  • Vi har infört extra handspritstationer på allmänna utrymmen runtom i hotellet och hälsar inte i hand.
  • Lunchbuffé och kvällsbuffé ersätts av servering på tallrik. Vi erbjuder frukostservering på tallrik för de som önskar.
  • Vi begränsar antalet gäster som vistas samtidigt i restaurangen, på spa/badhus och i andra lokaler.
  • Besökare får endast äta och dricka sittandes vid ett bord eller ta med maten för avhämtning.
  • Kökspersonal följer gängse rutiner för hygien, precis som vanligt.
  • Vårt städteam fokuserar just nu extra mycket på att rengöra ytor och saker som vidrörs ofta, exempelvis dörrhandtag och hissknappar.
  • All personal vidtar extra god handhygien och vi uppmuntrar även gästerna till detsamma.

Vi följer noggrant utvecklingen av Folkhälsomyndighetens rekommendationer och uppdaterar löpande våra rutiner utifrån dessa för att göra vår del i att begränsa smittspridningen.

Om någon skulle bli sjuk

  • Våra medarbetare går inte till jobbet om de har symptom.
  • Om en gäst skulle visa sig vara sjuk på hotellet, har vi i samråd med hotellens egen doktor tagit fram rutiner för hur vi ska agera.

Vi hoppas att du ska känna dig trygg här, i vetskap om att vi gör allt för din säkerhet.

Råd till dig som är gäst på hotellet

För att du ska kunna skydda dig själv och andra på bästa vis under din vistelse hos oss, har vi några tips du kan ta del av.

I receptionen:
Vissa tider är det många som samlas. Tänk på att hålla avstånd, för din och andras skull.

På avresedagen, stanna gärna till i receptionen i samband med frukosten och betala din nota. Då slipper du eventuella köer vid utcheckning. När notan är betald kan du enkelt lägga din nyckel i expresscheckouten när du lämnar rummet.

Vid frukosten:
De flesta brukar äta frukost 08.30–10.00. Kom gärna tidigt (07.00–08.30) för att undvika trängsel. Vid fullsatt matsal kan väntetider ske.

I poolhuset:
Vid behov begränsar vi antalet personer som vistas samtidigt i poolhuset.

Generella råd:
Håll avstånd, minst en armlängd mellan varandra.
Tvätta händerna ofta eller använd handsprit.
Hosta/nys i armvecket.
Undvik att röra ögon, näsa och mun.

Tillfälliga avbokningsregler

Gäller t.o.m. 2020-12-20 (privata bokningar)
Vid eventuell avbokning senast 7 dagar innan ankomst återbetalas hela bokningsvärdet. Har avbeställningsskydd tecknats har ni rätt att avbeställa arrangemanget med full återbetalning fram till 09.00 på ankomstdagen. Avgiften för avbeställningsskyddet återbetalas ej. Vänligen kontakta hotellet för eventuell av-/ombokning.

Observera att de tillfälliga avbokningsreglerna INTE gäller bokningar som inte är avbokningsbara.

Till företag och organisationer erbjuder vi mycket flexibla avbokningsvillkor. Välkommen att kontakta våra konferenssäljare för att veta mer.

50-personersregeln – vad gäller?

Regeringens beslut att från och med den 29 mars begränsa allmänna sammankomster och offentliga tillställningar till max 50 deltagare, omfattar i skrivande stund inte hotell och restauranger.

Slutna möten och konferenser som arrangeras av företag eller organisationer räknas inte  som allmänna sammankomster och omfattas därför inte förbudet.

Har du frågor om din bokning?

Vid konferensbokningar, välkommen att kontakta din säljare

Vid privata bokningar, välkommen att kontakta bokningen på telefon +46 431 55 82 13 eller bokning@rivierastrand.se

Här kan du boka din vistelse. Kontakta gärna oss per e-post eller telefon om någon i sällskapet behöver specialkost eller handikappanpassning, så ser vi till att ordna allt så bra som möjligt.

Vi rekommenderar alltid att boka bord i förväg, så ditt besök blir så bra som möjligt. Tala gärna om ifall någon i sällskapet har specialkost eller allergier, så vi kan förbereda något bra för er.

Här kan du boka din vistelse. Kontakta gärna oss per e-post eller telefon om någon i sällskapet har specialkost eller allergier så att era måltider också kan bli en fin upplevelse.

Fyll i ditt namn, företag och kontaktuppgifter, så kontaktar vi dig snarast (vanligtvis samma dag).