Säkerhetsåtgärder gällande Corona (COVID-19)

På hotellen och restaurangerna inom GRAM Group tar vi den rådande pandemin på största allvar och arbetar med varmt hjärta och kallt huvud efter de svenska myndigheternas riktlinjer och rekommendationer. Här kan du läsa om hur vi arbetar på Hotel Riviera Strand.

Senast uppdaterat 2021-08-09

Säkerhetsåtgärder på Hotel Riviera Strand

Hotellen och restaurangerna inom GRAM Group följer Folkhälsomyndighetens riktlinjer och rekommendationer, bland annat genom att:

  • Tilldela tider i restaurangerna för alla måltider
  • Anpassa tillgängligheten till pool och spa
  • Uppmana till god handhygien, avstånd och eget ansvar

Här kan du läsa mer om hur vi på Hotel Riviera Strand arbetar på hotellets olika avdelningar. Vi tipsar också om vad du själv kan tänka på under din vistelse hos oss.

Generellt på hotellet

  • All personal vidtar extra god handhygien och vi uppmuntrar även gäster till detsamma.
  • Vi har infört extra handspritstationer på allmänna utrymmen runtom i hotellet.
  • Vi hälsar inte i hand.
  • Vårt städteam fokuserar extra mycket på att rengöra ytor och saker som vidrörs ofta, exempelvis dörrhandtag och hissknappar.

Receptionen

  • Vissa tider är det många som samlas och vi hjälps åt att hålla avstånd. Slå dig ner i en skön fåtölj någonstans i hotellets allmänna ytor, medan EN i ditt sällskap checkar in er.
  • Vi påminner alla gäster om att hålla avstånd mellan varandra och har vid behov golvmarkeringar som guidar till rätt avstånd.
  • På avresedagen, stanna gärna till i receptionen i samband med frukosten och betala din nota. Då slipper du eventuella köer vid utcheckning. När notan är betald kan du enkelt lägga din nyckel i expresscheckouten när du lämnar rummet.

Poolhuset

  • Med hjälp av badtider begränsar vi antalet personer som vistas samtidigt i poolhuset.
  • Paketgäster blir tilldelade badtider vid incheckning. Övriga gäster har tillgång i mån av plats, det kostar 75:- för vuxna och 50:- för barn per dag.

Restaurangen

  • Restaurangen är möblerad så att vi kan garantera rätt avstånd mellan olika sällskap. Lokalen inspekteras regelbundet av de lokala miljö- och hälsovårdsmyndigheterna.
  • På frukosten har vi infört tilldelade frukosttider. Du får din tid vid incheckning.
  • Buffémåltider kan serveras på tallrik för den som önskar.
  • Vi begränsar antalet gäster som vistas samtidigt i restaurangen.
  • Besökare får endast äta och dricka sittandes vid ett bord eller ta med maten för avhämtning.
  • Kökspersonal följer gängse rutiner för hygien, precis som vanligt.

Om någon skulle bli sjuk

  • Våra medarbetare går inte till jobbet om de har symptom.
  • Om du känner symptom, ska du avboka din vistelse. Vi har flexibla avbokningsregler, läs mer nedan.
  • Om en gäst skulle insjukna på hotellet, har vi i samråd med GRAM Hotels egen läkare tagit fram rutiner för hur vi ska agera.

Bokningsvillkor

För att få mer flexibla bokningsvillkor, köp till något av våra avbeställningsskydd. Avbeställningsskydd kan adderas på bokningen fram till att ordinarie avbokningstid träder in.

Enskilda bokningar, 1–9 rum (Paket där middag ingår och Longstay)

  • Av- och ombokningsvillkor utan avbeställningsskydd
    Kostnadsfri av- och ombokning erbjuds fram till 7 dagar före ankomst.
    Vid av- och ombokning senare än 7 dagar, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.
  • Av- och ombokningsvillkor med avbeställningsskydd 48h innan ankomst (150 sek/person)
    Kostnadsfri (exkl. summa för avbeställningsskydd) av- och ombokning erbjuds fram till 48h innan ankomst. Vid av- och ombokning senare än 48h, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.
  • Av- och ombokningsvillkor med avbeställningsskydd fram till 12.00 på ankomstdagen (300 sek/person)
    Kostnadsfri (exkl. summa för avbeställningsskydd) erbjuds fram till 12.00 på ankomstdagen. Vid av- och ombokning senare än 12.00 på ankomstdagen, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.

Enskilda bokningar, 1–9 rum (Logi/frukost)

  • Av- och ombokningsvillkor utan avbeställningsskydd
    Kostnadsfri av- och ombokning erbjuds fram till 48h före ankomst.
    Vid av- och ombokning senare än 48h, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.
  • Av- och ombokningsvillkor med avbeställningsskydd fram till 12.00 på ankomstdagen (300 sek/person)
    Kostnadsfri (exkl. summa för avbeställningsskydd) erbjuds fram till 12.00 på ankomstdagen. Vid av- och ombokning senare än 12.00 på ankomstdagen, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.

Gruppbokningar, 10 rum eller fler 

  • Av- och ombokningsvillkor utan avbeställningsskydd
    Kostnadsfri av- och ombokning erbjuds fram till 30 dagar före ankomst.
    Vid av- och ombokning senare än 30 dagar, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.
  • Av- och ombokningsvillkor med avbeställningsskydd 48h innan ankomst (150 sek/person)
    Kostnadsfri (exkl. summa för avbeställningsskydd) av- och ombokning på enskilda rum i gruppbokningen erbjuds fram till 48h innan ankomst. Vid av- och ombokning senare än 48h, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.
  • Av- och ombokningsvillkor med avbeställningsskydd fram till 12.00 på ankomstdagen (300 sek/person)
    Kostnadsfri (exkl. summa för avbeställningsskydd) av- och ombokning på enskilda rum i gruppbokningen erbjuds fram till 12.00 på ankomstdagen. Vid av- och ombokning senare än 12.00, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.

Företagsbokningar

För företag som har bokat ett arrangemang hos oss, gäller avbokningsavtalen som överenskommet. Vid frågor välkommen att kontakta våra konferenssäljare

Allmänna sammankomster – vad gäller?

Begränsningarna för allmänna sammankomster och offentliga tillställningar omfattar inte hotell och restauranger. Våra verksamheter regleras av bland annat trängselregler, vilka kontrolleras löpande av de lokala myndigheterna.

Slutna företagsevenemang (exempelvis möten och konferenser som inte är fritt tillgängliga för andra) räknas inte heller som allmänna sammankomster.

 

Här kan du boka din vistelse. Kontakta gärna oss per e-post eller telefon om någon i sällskapet har specialkost eller allergier så att era måltider också kan bli en fin upplevelse.

Här kan du boka din vistelse. Kontakta gärna oss per e-post eller telefon om någon i sällskapet behöver specialkost eller handikappanpassning, så ser vi till att ordna allt så bra som möjligt.

Vi rekommenderar alltid att boka bord i förväg, så ditt besök blir så bra som möjligt. Tala gärna om ifall någon i sällskapet har specialkost eller allergier, så vi kan förbereda något bra för er.

Fyll i ditt namn, företag och kontaktuppgifter, så kontaktar vi dig snarast (vanligtvis samma dag).