En trygg upplevelse

Senast uppdaterat 2021-09-29

Att välkomna och ta hand gäster är själva kärnan i vad vi gör och vilka vi är inom GRAM Group. För oss är det viktigt att du känner dig trygg på våra hotell och restauranger. Här kan du läsa om hur vi arbetar på Hotel Riviera Strand. Vi tipsar också om vad du själv kan tänka på under din vistelse.

Generellt på hotellet

  • Vi följer Folkhälsomyndighetens och andra svenska myndigheters riktlinjer och rekommendationer.
  • All personal vidtar extra god handhygien och stannar hemma vid symptom på sjukdom.
  • Vi uppmanar alla besökare till god handhygien, avstånd och eget ansvar.
  • Handspritstationer finns på allmänna utrymmen runtom i hotellet.
  • Vårt städteam är extra noga med rengöring av kontaktytor, exempelvis dörrhandtag och hissknappar.
  • Som gäst tilldelas du tider i restaurangerna för alla måltider.
  • Tillgängligheten till poolområdet anpassas vid behov.

Receptionen

  • Vissa tider är det många som samlas och vi hjälps åt att hålla avstånd. Slå dig ner i en skön fåtölj någonstans i hotellets allmänna ytor, medan EN i ditt sällskap checkar in er.
  • Vi påminner alla gäster om att hålla avstånd mellan varandra.
  • På avresedagen, stanna gärna till i receptionen i samband med frukosten och betala din nota. Då slipper du eventuella köer vid utcheckning. När notan är betald kan du enkelt lägga din nyckel i expresscheckouten när du lämnar rummet.

Poolhuset

  • Vid behov begränsar vi antalet personer som vistas samtidigt i poolhuset, med hjälp av tilldelade badtider.

Restaurangen

  • På frukosten har vi tilldelade frukosttider. Du får din tid vid incheckning.
  • Buffémåltider kan serveras på tallrik för den som önskar.

Om någon skulle bli sjuk

  • Våra medarbetare går inte till jobbet om de har symptom på sjukdom.
  • Om du som gäst känner symptom, ska du avboka din vistelse. För ökad trygghet, välj till något av våra flexibla avbokningsskydd när du bokar.
  • Om en gäst skulle insjukna på hotellet, har vi i samråd med GRAM Group egen läkare tagit fram rutiner för hur vi ska agera.

Bokningsvillkor

För att få mer flexibla bokningsvillkor, köp till något av våra avbeställningsskydd. Avbeställningsskydd kan adderas på bokningen fram till att ordinarie avbokningstid träder in.

Enskilda bokningar, 1–9 rum (Paket där middag ingår och Longstay)

  • Av- och ombokningsvillkor utan avbeställningsskydd
    Kostnadsfri av- och ombokning erbjuds fram till 7 dagar före ankomst.
    Vid av- och ombokning senare än 7 dagar, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.
  • Av- och ombokningsvillkor med avbeställningsskydd 48h innan ankomst (150 sek/person)
    Kostnadsfri (exkl. summa för avbeställningsskydd) av- och ombokning erbjuds fram till 48h innan ankomst. Vid av- och ombokning senare än 48h, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.
  • Av- och ombokningsvillkor med avbeställningsskydd fram till 12.00 på ankomstdagen (300 sek/person)
    Kostnadsfri (exkl. summa för avbeställningsskydd) erbjuds fram till 12.00 på ankomstdagen. Vid av- och ombokning senare än 12.00 på ankomstdagen, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.

Enskilda bokningar, 1–9 rum (Logi/frukost)

  • Av- och ombokningsvillkor utan avbeställningsskydd
    Kostnadsfri av- och ombokning erbjuds fram till 48h före ankomst.
    Vid av- och ombokning senare än 48h, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.
  • Av- och ombokningsvillkor med avbeställningsskydd fram till 12.00 på ankomstdagen (300 sek/person)
    Kostnadsfri (exkl. summa för avbeställningsskydd) erbjuds fram till 12.00 på ankomstdagen. Vid av- och ombokning senare än 12.00 på ankomstdagen, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.

Gruppbokningar, 10 rum eller fler 

  • Av- och ombokningsvillkor utan avbeställningsskydd
    Kostnadsfri av- och ombokning erbjuds fram till 30 dagar före ankomst.
    Vid av- och ombokning senare än 30 dagar, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.
  • Av- och ombokningsvillkor med avbeställningsskydd 48h innan ankomst (150 sek/person)
    Kostnadsfri (exkl. summa för avbeställningsskydd) av- och ombokning på enskilda rum i gruppbokningen erbjuds fram till 48h innan ankomst. Vid av- och ombokning senare än 48h, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.
  • Av- och ombokningsvillkor med avbeställningsskydd fram till 12.00 på ankomstdagen (300 sek/person)
    Kostnadsfri (exkl. summa för avbeställningsskydd) av- och ombokning på enskilda rum i gruppbokningen erbjuds fram till 12.00 på ankomstdagen. Vid av- och ombokning senare än 12.00, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.

Företagsbokningar

För företag som har bokat ett arrangemang hos oss, gäller avbokningsavtalen som överenskommet. Vid frågor välkommen att kontakta våra konferenssäljare

Här kan du boka din vistelse. Kontakta gärna oss per e-post eller telefon om någon i sällskapet har specialkost eller allergier så att era måltider också kan bli en fin upplevelse.

Här kan du boka din vistelse. Kontakta gärna oss per e-post eller telefon om någon i sällskapet behöver specialkost eller handikappanpassning, så ser vi till att ordna allt så bra som möjligt.

Vi rekommenderar alltid att boka bord i förväg, så ditt besök blir så bra som möjligt. Tala gärna om ifall någon i sällskapet har specialkost eller allergier, så vi kan förbereda något bra för er.

Fyll i ditt namn, företag och kontaktuppgifter, så kontaktar vi dig snarast (vanligtvis samma dag).