Senast uppdaterat 2022-07-01
Att välkomna och ta hand om gäster är själva kärnan i vad vi gör och vilka vi är inom GRAM Group. För oss är det viktigt att du känner dig trygg på våra hotell och restauranger. Här kan du läsa om hur vi arbetar på Hotel Riviera Strand. Vi tipsar också om vad du själv kan tänka på under din vistelse.
Borttagna restriktioner
Den svenska regeringen har tagit bort alla tidigare pandemirestriktioner.
Fortfarande gäller att du ska stanna hemma om du har symptom på Covid-19. Vuxna ovaccinerade rekommenderas fortsatt att vidta särskilda försiktighetsåtgärder, som att undvika trängsel och stora folksamlingar inomhus.
Inom GRAM Group fortsätter vi hålla oss uppdaterade och vi följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer, håller hög hygien och stannar hemma vid symptom eller sjukdom.
I receptionen
- Vissa tider är det många som samlas och vi hjälps åt att hålla avstånd. Slå dig ner i en skön fåtölj någonstans i hotellets allmänna ytor, medan EN i ditt sällskap checkar in er.
- Vi påminner alla gäster om att hålla avstånd mellan varandra.
- På avresedagen, stanna gärna till i receptionen i samband med frukosten och betala din nota. Då slipper du eventuella köer vid utcheckning. När notan är betald kan du enkelt lägga din nyckel i expresscheckouten när du lämnar rummet.
På konferensen
Möten och konferenser är fortfarande tillåtna om de hålls slutna från allmänheten. Rekommendationer att hålla avstånd till varandra och övriga gäster, tvätta händerna och stanna hemma om man känner sig det minsta dålig gäller.
- Regeringen och Folkhälsomyndigheten uppmanar till eget ansvar och det är därför upp till varje företag att själva göra en riskbedömning innan ni besöker oss. Om ni väljer att genomföra ert möte eller konferens kan ni vara trygga med att vi följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer och riktlinjer.
- Informera berörda deltagare med symptom innan ert besök att inte följa med.
- Gruppincheckning kan erbjudas för att undvika köer vid receptionen.
- Konferensgrupper kommer att bli kontaktade för slottider i restaurangen.
Poolhuset
- Vid behov begränsar vi antalet personer som vistas samtidigt i poolhuset, med hjälp av tilldelade badtider.
Om någon skulle bli sjuk
- Våra medarbetare går inte till jobbet om de har symptom på sjukdom.
- Om du som gäst känner symptom, ska du avboka din vistelse. För ökad trygghet, välj till något av våra flexibla avbokningsskydd när du bokar.
- Om en gäst skulle insjukna på hotellet, har vi i samråd med GRAM Group egen läkare tagit fram rutiner för hur vi ska agera.
Hur kan du som gäst hjälpa till för att undvika smittspridning?
Våra gästers och personals säkerhet är vår högsta prioritet. Vi följer därför noga Folkhälsomyndighetens rekommendationer och riktlinjer, men trots detta behöver vi din hjälp.
- Vi behöver hjälpas åt för att undvika trängsel. Det är därför också ditt ansvar som gäst att minska trängsel.
- Besök oss inte om du varit i kontakt med någon som har konstaterad smitta av Coronavirus, Covid-19.
- Stanna hemma om du känner dig dålig, stort som smått.
Bokningsvillkor
För att få mer flexibla bokningsvillkor, köp till något av våra avbeställningsskydd. Avbeställningsskydd kan adderas på bokningen fram till att ordinarie avbokningstid träder in. Nedan hittar ni våra generella avbokningsvillkor, men på speciella paket kan särskilda avvikelser tillkomma. För mer information kontakta oss.
Enskilda bokningar, 1–9 rum (Paket där middag ingår och Longstay)
- Av- och ombokningsvillkor utan avbeställningsskydd
Kostnadsfri av- och ombokning erbjuds fram till 7 dagar före ankomst.
Vid av- och ombokning senare än 7 dagar, debiteras 100% av vistelsens totala belopp. - Av- och ombokningsvillkor med avbeställningsskydd 48h innan ankomst (150 sek/person)
Kostnadsfri (exkl. summa för avbeställningsskydd) av- och ombokning erbjuds fram till 48h innan ankomst. Vid av- och ombokning senare än 48h, debiteras 100% av vistelsens totala belopp. - Av- och ombokningsvillkor med avbeställningsskydd fram till 12.00 på ankomstdagen (300 sek/person)
Kostnadsfri (exkl. summa för avbeställningsskydd) erbjuds fram till 12.00 på ankomstdagen. Vid av- och ombokning senare än 12.00 på ankomstdagen, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.
Enskilda bokningar, 1–9 rum (Logi/frukost)
- Av- och ombokningsvillkor utan avbeställningsskydd
Kostnadsfri av- och ombokning erbjuds fram till 48h före ankomst.
Vid av- och ombokning senare än 48h, debiteras 100% av vistelsens totala belopp. - Av- och ombokningsvillkor med avbeställningsskydd fram till 12.00 på ankomstdagen (300 sek/person)
Kostnadsfri (exkl. summa för avbeställningsskydd) erbjuds fram till 12.00 på ankomstdagen. Vid av- och ombokning senare än 12.00 på ankomstdagen, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.
Gruppbokningar, 10 rum eller fler
- Av- och ombokningsvillkor utan avbeställningsskydd
Kostnadsfri av- och ombokning erbjuds fram till 30 dagar före ankomst.
Vid av- och ombokning senare än 30 dagar, debiteras 100% av vistelsens totala belopp. - Av- och ombokningsvillkor med avbeställningsskydd 48h innan ankomst (150 sek/person)
Kostnadsfri (exkl. summa för avbeställningsskydd) av- och ombokning på enskilda rum i gruppbokningen erbjuds fram till 48h innan ankomst. Vid av- och ombokning senare än 48h, debiteras 100% av vistelsens totala belopp. - Av- och ombokningsvillkor med avbeställningsskydd fram till 12.00 på ankomstdagen (300 sek/person)
Kostnadsfri (exkl. summa för avbeställningsskydd) av- och ombokning på enskilda rum i gruppbokningen erbjuds fram till 12.00 på ankomstdagen. Vid av- och ombokning senare än 12.00, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.
Företagsbokningar
För företag som har bokat ett arrangemang hos oss, gäller avbokningsavtalen som överenskommet. Vid frågor välkommen att kontakta våra konferenssäljare