När gästerna på reseplattformen Tripadvisor tycker till, placeras Hotel Riviera Strand bland världens 10 procent bästa hotellupplevelser. Nu är det klart att hotellet får utmärkelsen Tripadvisor Travellers’ Choice 2021. Ett pris som tilldelas verksamheter som konsekvent levererar utmärkt service och som baseras helt på gästomdömen.
– Fantastiskt kul! Att alla våra tre hotell har fått denna utmärkelse är ett kvitto på att vår personal har gjort och gör ett mycket bra jobb i en tuff tid, säger Marcus Thuresson, vd GRAM Group, där Hotel Riviera Strand ingår.
Utmärkelsen ges efter ett år där pandemin har påverkat hotellbranschen kraftigt genom restriktioner och snabbt skiftande förutsättningar.
– Det har varit en utmanande period på många plan, fortsätter Marcus Thuresson. Vi har hela tiden fokuserat på att hantera det löpande på ett så bra sätt som möjligt för våra gäster. Målsättningen i arbetssättet har varit på det vi kan påverka och vi har försökt vara väldigt flexibla. Det är glädjande att våra gäster har visat uppskattning i form av denna utmärkelse på våra hotell.
– Nu ser vi fram emot hösten och 2022. Konferensmarknaden ökar igen och vårt bokningsläge ser bra ut. Vi investerade relativt stort under vintern och våren för att ta våra anläggningar ytterligare en nivå och det kommer vi att fortsätta med under nästa år, avslutar Marcus Thuresson.
Genom Travellers’ Choice Awards utser Tripadvisor världens främsta reseuppevelser, baserat på recensioner och betyg som samlas in globalt under en tolvmånadersperiod. Utmärkelsen tar hänsyn till antalet omdömen, kvaliteten på dem och hur aktuella de är. Priset anses mycket ärofyllt eftersom det helt och hållet grundar sig på gästomdömen.
– Grattis till alla vinnare av 2021 Travellers’ Choice”, säger Kanika Soni, Chief Commercial Officer vid Tripadvisor. Jag vet att det senaste året har varit extremt utmanande för turismföretagen. Traveller’s Choice går till de platser som håller konsekvent hög kvalitet – som levererar kvalitetsuppleveser om och om igen, även när man navigerar i förändrade gästföräntningar och nya arbetssätt. Baserat på ett helt år av gästrecensioner, belyser utmärkelsen den goda service och upplevelse som ni har gett gästerna mitt under en pandemi, avslutar Kanika Soni.