5 snabba med Marcus Bengtsson, vd på Hotel Riviera Strand

Ett annorlunda år börjar närma sig sitt slut och vi avrundar med en pratstund med direktörerna inom Gram Hotels. Här får du träffa Marcus Bengtsson, vd på Hotel Riviera Strand.

  1. Vad tar du med dig från året som gått, till år 2021?

År 2020 har vi lärt oss många nya saker, säger Marcus Bengtsson. Detta år har vi utsatts för saker som man trodde aldrig skulle kunna hända.  Vi har lärt oss om pandemi, korttidspermittering och restriktioner. Vi har skapat nya kreativa lösningar för att hantera restriktionerna.

När vi gick in i 2020 hade vi ett bokningsläge som var helt fantastiskt och i mars var allt avbokat eller framflyttat. Så jag har en otrolig ödmjukhet för den värld vi lever i och hur snabbt allt kan vända. Vi vet också att det kommer vända och att det kommer bli bättre tider.

  1. Många nya rutiner i utemiljö och kalldopp, har du skaffat dig några nya hälsosamma vanor?

Som nybliven hundägare promenerar jag både morgon- och kväll, varje dag, innan och efter arbetsdagen. Det har blivit en härlig rutin med promenaderna och tid till reflektion.

  1. Ser du någon trend inför 2021?

Det finns ett uppdämt behov av att träffas fysiskt både för möten (företag) och privatpersoner. Så jag tror att den trenden som vi såg 2020 med att stanna längre än två nätter på hotell ökar. Våra longstay-paket där man stannar en vecka eller längre var en succé. Även samarbetet med Apollo där vi nådde en ny typ av gäst, som annars åker på charter, var väldigt lyckat. Så semester på hemmaplan och aktiv semester kommer fortsätta öka.

  1. Vilka investeringar är planerade på Hotel Riviera Strand inför 2021?

Vi har under de fem åren som Hotel Riviera Strand har funnits ständigt investerat i hotellet för att överträffa gästernas förväntningar. Vi har starka ägare som tror på en ljus framtid, så vi kommer tillsammans fortsätta vara lyhörda och utveckla hotellet. Mycket är på gång, men inget som jag kan avslöja idag.

  1. Vad kan era gäster se fram emot när de besöker er nästa år, 2021?

Ett nytt år och nya möjligheter. Beroende på gästens mål av sitt besök hos oss jobbar vi ständigt med en hög gästnöjdhet. Vi älskar mixen av alla gäster som kommer, oavsett om så det är med familjen, golfgänget, träningskompisarna, cykla MTB eller spela padel, vill vi överträffa våra gästers förväntningar, avslutar Marcus Bengtsson.

Läs mer

Läs vad direktörerna på våra systerhotell och i koncernen svarar:

Följ oss på LinkedIn

Här kan du boka din vistelse. Kontakta gärna oss per e-post eller telefon om någon i sällskapet har specialkost eller allergier så att era måltider också kan bli en fin upplevelse.

Här kan du boka din vistelse. Kontakta gärna oss per e-post eller telefon om någon i sällskapet behöver specialkost eller handikappanpassning, så ser vi till att ordna allt så bra som möjligt.

Vi rekommenderar alltid att boka bord i förväg, så ditt besök blir så bra som möjligt. Tala gärna om ifall någon i sällskapet har specialkost eller allergier, så vi kan förbereda något bra för er.

Fyll i ditt namn, företag och kontaktuppgifter, så kontaktar vi dig snarast (vanligtvis samma dag).